2018.03.26
Több tízezer érdeklődő és több száz játékos részvételével lezajlott a budapesti BOK Sportcsarnokban a régió eddigi legnagyobb esport eseménye. Az arénában négy esportszámban mérettettek meg Közép-Európa legjobb esportolói. A V4 Future Sports Festival elnevezésű rangos regionális eseményének első ízben adott otthont a magyar főváros. A visegrádi négyek közötti első esportbajnokság összdíjazása egymillió euró (313 millió forint) volt.
"Az esport hazánkban, ahogy világszerte is, egy hatalmas ütemben fejlődő digitális- és sport tevékenység. A hagyományos sportok tekintetében Magyarországot a legsikeresebb nemzetek között tartják számon. Ez a hétvége lehetőséget teremt arra, hogy az e-sportok területén is felkerüljünk a nemzetközi térképre" - mondta Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos a V4 Future Sports Fest szakmai konferenciáján.
MTI Fotó: Mónus Márton
Deutsch Tamás kiemelte, a magyar sport sikereihez és erősödéséhez a jövőben már az esport is hozzájárul. A V4 Future Sports Fest konferencián meg tudjuk vizsgálni, hogy a digitális átalakulás hogyan hat a sporttevékenységekre és milyen kihívásokat teremt a sport számára. A Digitális Jólét Program 2.0 (DJP 2.0) célja, hogy a magyar sport sikereire, hagyományaira, szellemi erőforrásaira, illetve az innovációs tevékenységekre építve egyrészt még szélesebb körben alkalmazzanak a magyar sportban digitális eszközöket, módszereket, technológiát, másrészt megtörténjen olyan új digitális alkalmazások, megoldások, termékek hazai kifejlesztése, amelyek globálisan is versenyképesek lehetnek. Ezért a DJP 2.0 keretében elkészül Magyarország Digitális Sport Stratégiája és megkezdődik az alkalmazása a Nemzeti Sportinformációs Rendszernek (NSR) is.
Bíró Balázs az Egymillióan a magyar esportért Egyesület elnöke a konferencián elmondta: "A V4 Future Sports Fest nemzetközi esport torna egy álom megvalósulása. Magyarország első világszínvonalú nemzetközi esport tornája a visegrádi országok legjelentősebb esport rendezvénye."
A "Jövő sportja - a sport jövője" szlogennel induló rendezvénysorozat első állomása a Sofitelben rendezett nemzetközi konferencia volt, ahol az esport és a klasszikus sport jelenlegi helyzetének legfontosabb kérdéseit tárgyalták meg sportpolitikai, gazdasági, marketing és tudományos megközelítésből.
MTI Fotó: Mónus Márton
A nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is egyre bővül az esport ismertsége és támogatottsága. Pintér Róbert eNET Internetkutató kutatásvezetője előadásában elmondta: 2017-ben 3,7 millió ember játszott valamilyen típusú videojátékkal hazánkban, ez a 18 és 65 év közötti népesség 58 százaléka. A piac mérete – beleszámítva a videojáték vásárlást, a hardvervásárlást és az in-game költést - pedig meghaladta az évi 28 milliárd forintos forgalmat.
A V4 országokban 23 millióan érdeklődnek az esportok iránt. Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon a piac mérete 700 millió euró.
A BOK Csarnokban tartott tornát az Egymillióan a magyar esportért Egyesület rendezte a Digitális Jólét Program (DJP) támogatásával, március 23-25. között.