A digitális tartalomipar aktuális kérdéseiről

2019.11.08

Idén ismét megrendezték Budapesten a HTE Médianet konferenciát, ahol a médiaipar aktuális témáit vitatták meg.

Ezek között szerepelt a digitális tartalomipar helyezete is, mellyel kapcsolatban a téma szakértői ismertették a DJP piacfejlesztési koncepciójának lényegi pontjait, a globális online platformok (pl. Google és Facebook) hatását a hazai digitális tartalom és reklámpiacra.

A DJP képviseletében dr. Bartóki-Gönczy Balázs elmondta, hogy a piacfejlesztési koncepció alapján hamarosan kormányelőterjesztés születik, célul kitűzve az egyenlő játéktér megteremtését a piaci szereplők között.


Elmondta azt is, hogy az elkövetkező két-három év rendkívül izgalmasnak ígérkezik az online plaformok szabályozásának kérdésében, ugyanis a most felálló uniós bizottság egyik célkitűzése, hogy az elektronikus kereskedelemről szóló - jövőre 20 éves - irányelvet a kor elvárásaihoz igazítsa.