A jövő már jelen van: E-sport

2021.07.07

Míg 20 évvel ezelőtt az anyukák a futballpályáról rángatták be a házba a gyerekeket, ma már pont fordítva, leginkább a házból próbálják a szülők kiterelni a tiniket, hogy a videojáték helyett a valóságban, a szabadban menjenek futballozni. Sokat változott a világ, de míg a „játék”, a „sport”, vagy a „digitalizáció” fogalmakhoz pozitív képzettársítások társulnak a társadalom többségében, addig a digitális játék, elektronikus sport már korántsem annyira elfogadott tevékenység.


Pedig jóval többről van itt szó, mint egyszerű, passzív „kütyünyomkodásról”. A videójáték és azon belül az e-sport túlmutat a szabadidő haszontalan eltöltésén. Természetesen, mint bármely más tevékenység, ez is túlzásba vihető, okozhat függőséget, de jól használva, megfelelő társadalmi közegben rengeteg hasznot is hajthat. Segít a digitális eszközhasználat elsajátításában, elmélyíti az informatikai ismereteket, a játékkal fejleszthető kudarcfeldolgozás, az ellenfél tisztelete, illetve segíthet a világ megismerésében, a közösségszervezésben. A digitális játékok hatékonynak bizonyulnak az időskorban a gondolkodás frissen tartásában, segítenek a mentális problémákkal küzdők, a tanulási nehézségekkel küzdők terápiájában.


Össztársadalmi szinten pedig a videójátékipar komolyan hozzá tud járni az ország jólétéhez, mivel olyan iparágakat egyesít, amelyek magját az erőteljes technológiai kutatás és fejlesztés (K+F) adja, illetve amelyek alkalmazottainak jelentős része az úgynevezett STEM (tudomány, technológia, mérnöki ismeretek, matematika) területéről származnak.


Ha kíváncsi az e-sport, a videójátékipar és általában a sport digitális átalakulásának legfrisseb híreire, iratkozzon fel a Digitális Jólét Nkft. Digitális Sport Tudásközpontja hírlevelére és nyomon tudja követni az izgalmas fejleményeket: Digitális Sport Trendfigyelő.

Digitális Jólét Nonprofit Kft.