2021.06.03
Együttműködési megállapodást kötött a Digitális Jólét Nonprofit Kft. (DJ Nkft.) és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt. június 1-jén. Az együttműködés célja, hogy segítsék a magyar digitális vállalkozások nemzetközi piacra lépését.
Az aláírás alkalmából tartott online rendezvényen Jobbágy László, a DJ Nkft. ügyvezetője bemutatta a 2015-ben indult Digitális Jólét Programot (DJP) kiemelve, hogy 2016-ban készült el Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiája. Ennek központi eleme, hogy a digitális megoldásokat fejlesztő magyar cégek világszínvonalú termékeket állítanak elő, ezért segíteni kell a megjelenésüket a nemzetközi piacon. A DJP a személyes felkészítésre, illetve tanácsadásra helyezte a hangsúlyt, ez érvényesül például a Digitális Exportfejlesztési Tudásközpont munkájában, és a HYPER rendszerben regisztrált cégek esetében is. Az ügyvezető fontosnak tartotta megemlíteni, hogy bár források elérhetők az exportfejlesztés területén, de ezek szerteágazóak, és nem kellően célzottak. A DJP célja éppen ezért az, hogy segítse a források megszerzését és a leghatékonyabb felhasználását, mert csak így jöhet létre az a digitális ökoszisztéma, amely világszinten is sikeres magyar vállalatokat képes kitermelni.
Jobbágy László elmondta azt is, a DJ Nkft. számos partnercéggel, valamint minisztériummal és kormányzati vállalattal dolgozik együtt, hogy a 2030-ig megfogalmazott céljait megvalósítsa, ennek egyik fontos mérföldköve a most megkötött együttműködési megállapodás. Bár a két szervezetnek már eddig is voltak közös rendezvényei, a jövőben még több ilyen eseményre lehet számítani, emellett lesznek közös pályázatok és képzések is. „Nagyon nagy elvárásokkal tekintek az együttműködés elé, amiből mindkét szervezet és a magyar cégek is profitálhatnak” – hangsúlyozta Jobbágy László.
Dr. Szabó Kristóf István, a HEPA vezérigazgatója úgy fogalmazott, a koronavírus-járvány jelentősen átalakította az üzleti világot is: a digitális üzletkötés jelentősége felerősödött, míg a személyes találkozók a háttérbe szorultak. Az exportfejlesztés nagy lehetősége ugyanakkor, hogy az ezen a területen dolgozó szakembereknek sikerül-e a digitális eszközöket, innovációkat felhasználni. Magyarország már most sem áll rosszul, hiszen a 34. a világon az exportvolumen tekintetében, ami sokkal jobb eredmény, mint amit egy hasonló méretekkel bíró országtól elvárnak. Sőt, tavaly a pandémia hatására egy ideig a 14. helyre jött fel az ország – tette hozzá.
A vezérigazgató szerint erre az eredményre mindenki büszke lehet, ugyanakkor meg is kell tudni tartani ezt a szintet. Ennek egyik módja, hogy ha jelentős figyelmet fordítanak a kis- és középvállalkozásokra, és segítenek nekik megjelenni a külföldi piacokon is. A HEPA eredményei között megemlítette, hogy mintegy 5600 magyarországi partnercéggel tartják a kapcsolatot, amelyek közül 2020-ban 700 vett igénybe exportfejlesztési tanácsadást, tréningjeiken pedig 900 cég vett részt. Vissza nem térítendő támogatásként 212, 4 millió eurót nyújtott a szervezet partnerei számára. A két intézmény többek közt az üzletfejlesztésben, a döntéshozók felkészítésében, közös rendezvények szervezésében, kölcsönös partnerközvetítésben, és támogatási programok megvalósításában működhet együtt a jövőben – hívta fel a figyelmet Dr. Szabó Kristóf István.