Közel 800 oktatási intézmény jelentkezett az idei Digitális Témahétre

2019.04.04

2019. április 8-12. között megrendezésre kerülő IV. Digitális Témahét célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.


Robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek – csupán néhány az elmúlt években megvalósult, közel 8 000 digitális pedagógiai projekt közül, amelyekben 19 000 tanár és 325 000 diák vett részt. Idén eddig már mintegy 800 oktatási intézmény jelentkezett a programra.


A 2016-ban útjára indított Digitális Témahét évről-évre a digitális pedagógia legfontosabb hazai eseménye. A programban részt vevő pedagógusok és diákok változatos, kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket a digitális technológiával támogatott tanulás során. Mindez messze nem csak informatika órákat jelent, a program célja, hogy a digitális oktatás más tantárgyakra is kiterjedjen. A program az államilag meghatározott tanév rendjében is szerepel.

 

 

2019-ben a Digitális Témahét kiemelt figyelmet fordít:

  • a multidiszciplináris megközelítésre: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítésére;
  • a digitális technológia alkotó használatára és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére;
  • a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésére és bevonására;
  • a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére
  • a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonására;

illetve a tavalyi évhez hasonlóan a digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra, és a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenésére.

A Digitális Témahét elősegíti a Digitális Jólét Program (DJP) keretében elfogadott Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) szakmai célkitűzéseinek megvalósítását. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére negyedik alkalommal megszervezett témahét koordinátora idén is a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK).


Az idei Digitális Témahéthez még csatlakozni kívánó köznevelési intézmények a www.digitalistemahet.hu címen jelentkezhetnek, ahol a pedagógusokat felkészítő webináriumok, részletesen kidolgozott oktatási anyagok, mintatartalmak, módszertani útmutatók és folyamatosan fejlesztett Tudásbázis is várja.


A Témahét az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében kerül megrendezésre.