A magyar kormány digitalizálási sikerei

2020.08.13

Jobbágy László, a Digitális Jólét Nonprofit Kft. ügyvezetője tartott előadást az első hazai részvénycélú közösségi finanszírozási portál, a Tőkeportál angol nyelvű, Kanapé pitch elnevezésű eseményén, ahol a nemzetközi szakértőkkel a crowdfunding és az impact befektetések témakörében pitchelési lehetőség is adott volt.


A közösségi finanszírozás (crowdfunding) egy innovatív pénzügyi szolgáltatás, ami a vállalkozás tőkeemelését online kommunikációs kampányon keresztül valósítja meg. A közösségi kampányok piactere a közösségi finanszírozási platform. A platformon regisztráló lakossági és intézményi befektetők sokasága (crowd) számos kisebb és nagyobb összegű befektetést hajt végre a kampánygazda vállalkozásba. A több hónapos kampányok során az online fórumon kérdeznek a kampánygazdától és megismerik a vállalkozás működését. Missziójuk, hogy elősegítsék a pénzügyi és a befektetési kultúra fejlődését, a gazdaság versenyképességének növelését azzal, hogy megkönnyítik a hazai és a regionális kezdő-, kis-és középvállalkozások tőkéhez jutását a pénzügyi befektetők és a lakosság széles rétegeinek bevonásával.


Jobbágy László előadásában a Digitális Jólét Program (DJP) Magyarország Digitális Exportfejlesztési Stratégiájára irányította rá a figyelmet, amelyeket kifejezetten azért hoztak létre, hogy felkarolják a vállalkozásokat, lépésről lépésre segítve őket a megfelelő támogatás megszerzésében és az ezt követő előre jutásban, növekedésben. A szakértő hangsúlyozta: Magyarországon nincsenek könnyű helyzetben az induló cégek, hiszen nagyon nehéz megfelelő támogatáshoz jutni. A siker kulcsa sokrétű, hiszen mindegyik vállalkozás története más, és ahhoz, hogy tudjuk, kinek, pontosan milyen támogatásra van szüksége, ismerni kell a mögötte álló embereket, az ötleteiket és a motivációikat is. Ezek alapján – a kezdő tőkéhez és a crowdfunding finanszírozási formához – a vállalkozások különböző támogatásokat kérhetnek.


Jobbágy László előadásában arról is beszélt, hogy a DJP alapvető célja az új technológiák és a digitalizáció kihívásainak felderítése, az új technológiák jótékony lehetőségeinek feltérképezése, valamint a potenciális hátrányok felmérése, továbbá annak feltérképezése, hogy a kormány miként segítheti elő mindezek fejlődését az emberek életszínvonalának javítása érdekében. Példaként hozta fel a crowdfunding fogalmát, hiszen az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvend ez a finanszírozási forma. Ennek ellenére a tapasztalatok azt mutatják, hogy sokan nem mernek élni ezzel a megoldási lehetőséggel a megfelelő törvénykezés, illetve fogyasztóvédelem hiányában mind a befektetői, mind a vállalkozói oldalon. A probléma megoldását segítendő a DJP - a Magyar Nemzeti Bank, a Pénzügy Minisztérium és a Budapesti Corvinus Egyetem közreműködésével - kidolgozott és a megfelelő kormányszervnek eljutatott egy stratégia javaslatot a crowdfunding szabályozására. Ennek célja egy olyan jogi szabályozás megteremtése, amely egyrészről összhangban van az Európai Uniós szabályokkal, másrészről pedig a hazai digitális vállalkozások javát szolgálja - segítve a fejlődésüket.


Az eseményen számos további magyar és külföldi előadó is felszólalt, a részletes programterv itt megtalálható. Az esemény kiemelt támogatója a DJP volt.

Presentation by László Jobbágy (English version)

Digitális Jólét Nonprofit Kft.