Véget ért az idei Digitális Témahét

2021.06.11

Több ezer pedagógusnak nyújtottak módszertani támogatást az idei Digitális Témahéten, mely a Digitális Jólét Program Digitális Pedagógiai Módszertani Központja és az Emberi Erőforrások Minisztériuma közös rendezvénye – hangzott el a témahét pályázatainak június 10-én megtartott hivatalos, online eredményhirdetésén.


Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár, a Digitális Témahét fővédnöke köszöntőjében felidézte, hogy a Digitális Témahetet azzal a céllal indították el hat évvel ezelőtt, hogy a tanárok minél magabiztosabban alkalmazzák a digitális pedagógia módszertanát és eszközeit. A koronavírus-járvány miatt az élet sok területén kellett változtatni, így a köznevelés rendszerén is, és az elmúlt másfél év folyamatos alkalmazkodást, valamint felkészülést igényelt a tanároktól, illetve a diákoktól. „Le kellett győzni a megszokásainkat, el kellett hagynunk a komfortzónánkat, szembe kellett nézni a digitális világ kihívásaival, és akár az ezzel kapcsolatos félelmeinkkel is” – fogalmazott dr. Maruzsa Zoltán.


Az államtitkár hangsúlyozta, hogy elégedett a magyar pedagógusok teljesítményével és kreativitásával a tudásmegosztás terén: sokan képesek voltak változtatni a tanítási gyakorlaton, és ennek is köszönhető, hogy Magyarországon egyetlen napra sem állt le az oktatás a járvány alatt. A Digitális Témahét programjai sok ingyenes tartalommal segítették az iskolákat a megváltozott pedagógiai gyakorlat hatékony és biztonságos megvalósításában.


Dr. Gál András Levente, a Digitális Jólét Program szakmai vezetője úgy fogalmazott, egészen mást gondolunk ma a digitális oktatásról, mint amit gondoltunk 2016-ban, mikor a Digitális Oktatási Stratégia életbe lépett, a pandémia hatására ugyanis jelentősen átalakult ez a terület. A szakmai vezető szerint köszönet illeti a tanárokat, hogy gyorsan és hatékonyan alkalmazkodtak a kihívásokhoz. A Digitális Témahétről szólva elmondta, hogy a program keretében mintegy 200 online előadás született és több ezer pedagógusnak nyújtottak módszertani támogatást. Dr. Gál András Levente azt kérte, senki ne felejtse el az elmúlt időszak tapasztalatait, eredményeit, hiszen ezekre később is szükség lehet.


A rendezvényen elhangzott, hogy a Digitális Témahét pályázatait több kategóriában fogadta és értékelte a szakmai zsűri. A pályázat nyerteseit Loboda Zoltán, a Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Kompetencia Divíziójának vezetője hirdette ki. A programra idén 649 intézmény regisztrált.


A 2021-es díjazottak:

Köznevelési intézmény kategória
         I. Zalaapáti Gábor Áron Általános Iskola – Retro Time
        II. Pilisvörösvári Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskola – Digitális körtánc a Dirndl körül     
       III. Újpesti Bajza József Általános Iskola
– Kalandozás az online világban

 

Szakképzési intézmény kategória
           I. Budapesti Műszaki SZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum – Futuropia: A jövőt mi építjük
          II. Tomori Pál Magyar-Angol Két tanítási nyelvű Közgazdasági Technikum, Budapest – Üzenet a palackban és a neten
         III. Zalaegerszegi SZC Báthory István Technikum – Irány a Balaton! Biciklivel a Magyar Tenger körül.

 

Óvodai különdíj

  • Nagykanizsa Központi Óvoda Pipitér Tagóvodája – Mitől Zöld a Föld?

 

Együttműködési különdíj

  • Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola és Maroskeresztúri Általános Iskola, Erdély, Románia – Mátyás király udvarában

 

Pedagógiai projekt

         I. Décsy Dóra (Hriszto Botev Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Veszprém) – Kutatás projekt
         II. Somogyi Andrea és Farkas Gabriella (Kelenvölgyi Általános Iskola) – Memento revolutionis
         II. Eszes Réka és Dudás Ildikó (Erzsébetvárosi Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Szakgimnázium) – Az űr felfedezése
        III. Környeiné Hermann Ágnes (Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye) – Játék az elemekkel
        III. Benedek Judit (Szent András Katolikus Általános Iskola, Szentendre) – Drina, an iconic woman

 

Online oktatási jó gyakorlat kategória

  • Klacsákné Tóth Ágota (Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium) – Aktív tanulói részvétel fizika órán
  • Kocsis Eszter (Zalaegerszegi Petőfi Sándor Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola) – Élő történeteink-digitális történetmesélés
  • Vit Olivér (BGéSZC Katona József Technikum, Budapest) – Antik Róma útikalauz időutazóknak
  • Szűcs-Muri Mária (Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium) – Virtuális kirándulás Magyarországon
  • Szemethyné Abonyi Erzsébet (Gödöllői Török Ignác Gimnázium) – Virtuális ZOO
  • Homoki Barnabásné (Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI) – Pinokkió álma – kalandjáték

 

Digitális Témahét Nívódíj

  • Klacsákné Tóth Ágota (Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium)

 

Digitális Gyermekvédelmi Különdíj

  • Tóthné Keller Szilvia (Újpesti Bajza József Általános Iskola) – Kalandozás az online világban

 

BOOKR Kids Különdíj

  • Kiss Mónika Mária (Szegedi Orczy István Általános Iskola) – Csillagösvényen
  • Eszes Réka és Dudás Ildikó (Erzsébetvárosi Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Szakgimnázium) – Az űr felfedezése

 

High-Tech Suli Különdíj

  • Paksi Vak Bottyán Gimnázium – Vizsgázni gyerekjáték
  • Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola – Irány a Mars!
  • Debreceni Vörösmarty Mihály Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola – "Nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos" (Coubertin) - Olimpia sokoldalúan megközelítve
  • József Attila Középiskolai Kollégium, Budapest – József Attila költészete

 

Neteducatio Különdíj

  • Göndör Réka (Nagykanizsa Központi Óvoda Pipitér Tagóvodája) – Mitől Zöld a Föld?

 

EDU&FUN Digitális Élményközpont Különdíja

  • Komáromi Nóra (Üllői Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Budapest) – A robotok lelke
  • Kománé Gyurkó Erzsébet és Decskó Csilla (Nagykanizsa Központi Óvoda Miklósfai Tagóvodája) – Élet
  • Vargáné Gyömrei Anita (Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola) – Irány a Mars!
  • Tuboly Rita (Rábapatonai Petőfi Sándor Általános Iskola) – Digitális utazás a pénz körül
  • Mucsiné Erdei Mónika (Szeged és Térsége Bárczi Gusztáv EGYMI) – "Mi folyik itt?" - Szeged és a víz
  • Szokola Péter (Rákóczi Utcai Óvoda, Székesfehérvár) – "Gyere tavasz, várva várlak..."

 

Da Vinci Media Különdíj

  • Legaktívabb: Pappné Pócsik Zsuzsanna – Szentistvántelepi Általános Iskola – Oszd meg okosan, biztonságosan és kedvesen!
  • Legkreatívabb: Csányi Judit – Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola – Ismerj meg! (Digitális örömök és veszélyek)

 

A legösszetartóbb külhoni magyar közösség a járványhelyzetben c. különdíj

  • Andrei Muresanu Főgimnázium – A cserhalmi csata
  • Hunyadi János Általános Iskola – Az évszázad rejtélye: Hová tűnt Piroska?
  • Pázmány Péter Alapiskola és Óvoda – Tavasz – élet, megújulás, remény
  • Kórógyi Általános Iskola – "Okos vagyok" c. matematikai vetélkedő a horvátországi magyar tannyelvű iskolák alsó tagozatos tanulói számára

 

Digitális Jólét Nonprofit Kft.