2021.06.11
Több ezer pedagógusnak nyújtottak módszertani támogatást az idei Digitális Témahéten, mely a Digitális Jólét Program Digitális Pedagógiai Módszertani Központja és az Emberi Erőforrások Minisztériuma közös rendezvénye – hangzott el a témahét pályázatainak június 10-én megtartott hivatalos, online eredményhirdetésén.
Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár, a Digitális Témahét fővédnöke köszöntőjében felidézte, hogy a Digitális Témahetet azzal a céllal indították el hat évvel ezelőtt, hogy a tanárok minél magabiztosabban alkalmazzák a digitális pedagógia módszertanát és eszközeit. A koronavírus-járvány miatt az élet sok területén kellett változtatni, így a köznevelés rendszerén is, és az elmúlt másfél év folyamatos alkalmazkodást, valamint felkészülést igényelt a tanároktól, illetve a diákoktól. „Le kellett győzni a megszokásainkat, el kellett hagynunk a komfortzónánkat, szembe kellett nézni a digitális világ kihívásaival, és akár az ezzel kapcsolatos félelmeinkkel is” – fogalmazott dr. Maruzsa Zoltán.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy elégedett a magyar pedagógusok teljesítményével és kreativitásával a tudásmegosztás terén: sokan képesek voltak változtatni a tanítási gyakorlaton, és ennek is köszönhető, hogy Magyarországon egyetlen napra sem állt le az oktatás a járvány alatt. A Digitális Témahét programjai sok ingyenes tartalommal segítették az iskolákat a megváltozott pedagógiai gyakorlat hatékony és biztonságos megvalósításában.
Dr. Gál András Levente, a Digitális Jólét Program szakmai vezetője úgy fogalmazott, egészen mást gondolunk ma a digitális oktatásról, mint amit gondoltunk 2016-ban, mikor a Digitális Oktatási Stratégia életbe lépett, a pandémia hatására ugyanis jelentősen átalakult ez a terület. A szakmai vezető szerint köszönet illeti a tanárokat, hogy gyorsan és hatékonyan alkalmazkodtak a kihívásokhoz. A Digitális Témahétről szólva elmondta, hogy a program keretében mintegy 200 online előadás született és több ezer pedagógusnak nyújtottak módszertani támogatást. Dr. Gál András Levente azt kérte, senki ne felejtse el az elmúlt időszak tapasztalatait, eredményeit, hiszen ezekre később is szükség lehet.
A rendezvényen elhangzott, hogy a Digitális Témahét pályázatait több kategóriában fogadta és értékelte a szakmai zsűri. A pályázat nyerteseit Loboda Zoltán, a Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Kompetencia Divíziójának vezetője hirdette ki. A programra idén 649 intézmény regisztrált.
A 2021-es díjazottak:
Köznevelési intézmény kategória
I. Zalaapáti Gábor Áron Általános Iskola – Retro Time
II. Pilisvörösvári Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskola – Digitális körtánc a Dirndl körül
III. Újpesti Bajza József Általános Iskola – Kalandozás az online világban
Szakképzési intézmény kategória
I. Budapesti Műszaki SZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum – Futuropia: A jövőt mi építjük
II. Tomori Pál Magyar-Angol Két tanítási nyelvű Közgazdasági Technikum, Budapest – Üzenet a palackban és a neten
III. Zalaegerszegi SZC Báthory István Technikum – Irány a Balaton! Biciklivel a Magyar Tenger körül.
Óvodai különdíj
Együttműködési különdíj
Pedagógiai projekt
I. Décsy Dóra (Hriszto Botev Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Veszprém) – Kutatás projekt
II. Somogyi Andrea és Farkas Gabriella (Kelenvölgyi Általános Iskola) – Memento revolutionis
II. Eszes Réka és Dudás Ildikó (Erzsébetvárosi Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Szakgimnázium) – Az űr felfedezése
III. Környeiné Hermann Ágnes (Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye) – Játék az elemekkel
III. Benedek Judit (Szent András Katolikus Általános Iskola, Szentendre) – Drina, an iconic woman
Online oktatási jó gyakorlat kategória
Digitális Témahét Nívódíj
Digitális Gyermekvédelmi Különdíj
BOOKR Kids Különdíj
High-Tech Suli Különdíj
Neteducatio Különdíj
EDU&FUN Digitális Élményközpont Különdíja
Da Vinci Media Különdíj
A legösszetartóbb külhoni magyar közösség a járványhelyzetben c. különdíj