2020.02.26
A 2020. március 23-27. között megrendezésre kerülő V. Digitális Témahét célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.
Robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek – csupán néhány az elmúlt években megvalósult, közel 8 000 digitális pedagógiai projekt közül, amelyekben 19 000 tanár és 325 000 diák vett részt. Idén eddig már mintegy 500 oktatási intézmény jelentkezett a programra.
A 2016-ban útjára indított Digitális Témahét évről-évre a digitális pedagógia legfontosabb hazai eseménye. A programban részt vevő pedagógusok és diákok változatos, kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket a digitális technológiával támogatott tanulás során. Mindez messze nem csak informatika órákat jelent, a program célja, hogy a digitális oktatás más tantárgyakra is kiterjedjen. A program az államilag meghatározott tanév rendjében is szerepel.
2020-ban a Digitális Témahét kiemelt figyelmet fordít:
A Digitális Témahét elősegíti a Digitális Jólét Program (DJP) keretében elfogadott Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) szakmai célkitűzéseinek megvalósítását. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére ötödik alkalommal megszervezett témahét koordinátora idén is a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK).
Az idei Digitális Témahéthez még csatlakozni kívánó köznevelési intézmények a http://digitalistemahet.hu címen jelentkezhetnek, ahol a pedagógusokat felkészítő webináriumok, részletesen kidolgozott oktatási anyagok, mintatartalmak, módszertani útmutatók és folyamatosan fejlesztett Tudásbázis is várja.
A Témahét az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében kerül megrendezésre.