Már elérhető a Fintech Szalon Körkapcsolás második epizódja

2020.06.30

A Digitlis Jólét Programban (DJP) megvalósuló Fintech Szalon pótlásának érdekében a Digitális Jólét Nonprofit Kft. szakértői hazai, közismert fintech cégek vezetőit kérték fel arra, hogy foglalják össze a Covid19 járványhelyzet rendkívüli időszakában szerzett, digitalizációt érintő tapasztalataikat, a közeljövőre vonatkozó várakozásaikat, valamint azokat az általuk érzékelt digitalizációs eredményeket és új módszereket, amelyek az elmúlt hónapokban a szakterületen megszilárdulva hosszú távon formálják át eddigi világunkat a fintech terén is.


A Fintech Szalon Körkapcsolás második epizódjában két hazai fintech cég vezetője arra vonatkozó tapasztalatait osztotta meg, hogy miként reagált a piac a pandémiás helyzetre. Értékelésük szerint a távoli azonosítás, a kapcsolattartás, a felhő technológia több szempontból is úgymond előnyt kovácsolhatott a virtuális kapcsolattartás elterjedéséből. A gyors és hatékony digitalizációs eszközök sikeresebbé tették a vállalati folyamatokat. Bár ügyféloldalon erős bizonytalanság övezte az időszakot, s mivel a szolgáltatók döntéshozói is „sötétben tapogatóztak”, a döntések halasztódtak, a projektek több hónapig függőben maradtak. Ezt azonban az enyhítések idején nagyon gyors felívelés követheti. A visszaesés leküzdését a szabályozói oldalon adott gyors válaszok tudják hatékonyan segíteni – pl. az engedélyezések során, illetve a blockchain alapú transzparencia széles körű bevezetése által.


A fintech vállalatok globálisan is fókuszba kerültek részint a koronavírus-járvány hatására kialakult új fogyasztói elvárásoknak, valamint a digitalizáció iránt rohamosan emelkedő érdeklődésnek köszönhetően. Jelentős lendületet kapott emellett a digitális transzformáció a pénzügyi szolgáltatások területén is.


Digitális Jólét Nonprofit Kft.